Dlaczego kozi ser idealnie pasuje do każdej diety?

Dlaczego kozi ser idealnie pasuje do każdej diety?

Kozie sery ze względu na swoje właściwości są bardzo dobrym uzupełnieniem wielu diet. Przede wszystkim powinny być ważnym składnikiem dla każdego, kto na co dzień dba o zbilansowane i zdrowe żywienie.

Sery kozie w codziennej, zbilansowanej diecie:

Kozie sery na co dzień idealnie uzupełniają ważne witaminy, pierwiastki i mikroelementy w naszym organizmie. Posiadają przede wszystkim duże ilości witaminy D, której większość z nas ma niedobory, szczególnie w okresie jesienno-zimowym. Przyswajalność tej witaminy w sztucznych suplementach jest niska, dlatego lepiej spożywać produkty, z których w naturalny sposób możemy ją pozyskać. Dodatkowo, kozie sery posiadają witaminy K, B,A,E oraz wiele minerałów, jak potas i magnez.

Dieta niskokaloryczna

Jeśli staramy się dbać nie tylko o jakość jedzenia, które spożywamy, ale również jego kaloryczność, a nie chcemy rezygnować z ulubionych dań i smaków, proponujemy zamienić tradycyjne żółte sery  na sery kozie. Porcja świeżego serka Chavourx (100g) to tylko 133 kcal. Dodatkowo jest delikatny i łatwo przyswajalny, wyprodukowany w całości z mleka koziego.

Nietolerancja laktozy

Jeśli trawienie nabiału sprawia nam problem albo mamy uczulenie po jego spożyciu, spróbujmy najpierw zamienić go na produkty w 100% z mleka koziego. Kozie sery posiadają niewielką ilość laktozy a cząsteczki tłuszczu z mleka koziego są bardzo małe. Dzięki temu kozie sery lepiej się trawią i są delikatniejsze dla naszego układu trawiennego.

Kozie sery są produkowane w 100% z koziego mleka, które ma tak bogaty skład, że nie wymaga uzupełniania go sztucznymi witaminami i minerałami. Dzięki swojej naturalności, kozie sery nie wywołują uczuleń i problemów trawiennych.

Dieta według indeksu glikemicznego

Sery kozie posiadają indeks glikemiczny o wartości 30, co oznacza, że zaliczają się do grupy „dozwolonych produktów”, jest to informacja szczególnie istotna dla osób, które kontrolują poziom insuliny w organizmie.

Dieta wzmacniająca kości

Osoby starsze, a w szczególności kobiety, są zagrożone osteoporozą, czyli choroba kruchych kości. Profilaktyka oraz odpowiednia dieta są kluczowe przy dbaniu o kości. Lekarze zalecają zbilansowaną dietę ze szczególnym wskazaniem na produkty bogate w wapń i witaminę D. Sery kozie zawierają w dużym stężeniu obydwa te elementy.

Dieta obniżająca ciśnienie krwi

Zmniejszenie spożywania sodu znacznie obniża ciśnienie krwi oraz zapobiega chorobom układu krążenia. Lekarze zalecają utrzymywać dziennie spożycie na poziomie 2 300 miligramów. Porcja sera koziego (ok 50g) zawiera 65 mg sodu, podczas gdy taka sama porcja sera żółtego dojrzewającego, np. cheedara albo parmezanu: 170 mg sodu.

Dieta wegetariańska

Osoby przechodzące na wegetarianizm z pobudek etycznych mogą bez problemu kupować kozie sery. Kozy są zwierzętami trzymanymi w odpowiednich warunkach, wypasanych na wolnej przestrzeni, pasących się naturalnie.

Może Ci się spodobać